Klassiska Cupcakes

2013-05-23 @ 08:00:00 / Cup Cakes / Kommentera (0) st
Det klassiska är ofta det godaste sägs det, det kan jag nog hålla med om även om det finns mängder "icke-klassiska" recept som är väldigt goda!
Här kommer ett recept på helt vanliga cupcakes.
Dessa gjorde jag till en konfirmation för ett par helger sedan.
 
 
Klassiska cupcakes
 
3 ägg
2 1/2 dl strösocker
1 tsk vanljsocker
100g smör
1 dl mjölk
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
 
Creem Cheese frosting
 
60g mjukt smör
5 dl florsocker
2 tsk vaniljsocker
100g philadelphiaost
 
Sätt ugnen på 175 grader.
Smält smöret och häll över mjölken. Låt svalna.
Vispa ägg och strösocker vitt och pösigt.
Blanda de torra ingredienserna i en egen skål och sikta ner det i äggblandningen.
Vänd runt tills du har en slät smet, tilsätt smör-mjölkbalndningen och blanda noga.
Grädda mitt i ugnen i ca 20 min.
 
Blanda alla ingredienser till till frostingen i en skål och vispa med elvisp på låg hastighet tills det är helt blandat.
 
Spritsa eller bred frostingen på kakorna när de svalnat helt.
 
Dekorera fint efter tycke och smak.
 
 
 
 
 
 
 
 

Jag valde att dekorera med en blomma i marsipan, blad i färgad frosting som jag spritsade på och färgad kokos.
 
 
 
Lycka till!
 
S
 

Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: