Choklad och Marshmallow Cupcakes

2013-05-04 @ 07:54:00 / Cup Cakes / Kommentera (0) st
Ännu en smarrig cupcake som stod på fikabordet på senaste kalaset :)
Jag har hört att den i släkten som göder sina gäster bäst vinner ;) Haha, eller var det inte så...?
Jag jobbar iaf hårt på det när det kalasas här.
 
 
Choklad Cupcakes
12 st
 
3 ägg
2 1/2 dl strösocker
2 tsk vaniljsocker
50 gram smör
1 dl mjölk
3 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
4 msk kakao
1 nypa salt
100 Marabou mörk choklad
 
Sätt ugnen på 175 grader.
Vispa ägg, vanlijsocker och strösocker vitt och pösigt.
Smält smöret och häll i mjölken, blanda med äggsmeten.
Rör ihop vetemjöl, kakao, bakpulver och salt i en egen skål och sikta ner det i smeten.
Hacka chokladen fint och smält den över vattenbad.
Blanda ner den i smeten.
 
Grädda i ca 15 -20 minuter i 175 grader.
 
 
 
Marshmallow-frosting
 
175 gram osaltat smör
4 3/4 dl florsocker
225 gram marshmallowfluff med vaniljsmak
150 gram Philadelphiaost
 
Vispa i hop alla ingredienser utom marshmallowfluffen tills du har en krämig och slät frosting.
Tillsätt fluffen och vispa frostingen luftig. 
Låt stå i kylen och stelna till lite, sedan är det bara att spritsa ut på dina cupcakes!
 
 
 
 
 
Jag dekorerade mina bakverk med samma flerfärgade kokos som min Rainbowcake och ett litet hallon på varje!
 
Lycka till!
 
 
S
 

Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: