Mjuk pepparkaka

2012-11-06 @ 11:28:25 / Recept / Kommentera (1) st

Förra veckan bakade jag en mjuk pepparkaka och bjöd min mamma o pappa på. Och även grannen fick en bit ;)
Tänkte dela med mig av mitt enkla och goda recept:

2 ägg
2 dl socker
3 dl mjöl
75 g smör
1 dl mjölk
2 tsk bakpulver
2 msk pepparkakskryddor

How to do it:

Sätt ugnen på 175 grader.
Smält smöret och häll i mjölken. Ta av från plattan. Vispa ägg och socker pösigt i en skål. Blanda pepparkakskryddor, mjöl och bakpulver i en egen egen skål och sikta ner i äggsmeten. Vänd försiktigt med en slickepott, blanda i smör- och mjölkblandningen. Häll i en smord och bröad form och grädde långt ner i ugnen 20-30 min!

S


Kommentarer
Sabina mammas tårtor

Låter gott

2012-11-06 . 12:42:37
» http://www.mammastartor.blogg.se
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: