Mini-donuts

2013-04-21 @ 20:34:18 / Hembakat / Kommentera (0) st
Ni som kollat in min Instagram vet att jag köpte mig en mini donut-maker idag! Tänkte lämna någon form av recension på den ;) Det är av märket Andersson som säljs på net-on-net. Hela 199 rikstaler fick jag betala ;) Och då kan man byta ut själva "plattorna" och även göra belgiska våfflor. Idag provade jag att göra donuts efter ett av recepten man fick med. Det var väl inte jättedåligt men det blir nog till att exprimentera fram ett eget ;) Tyckte det var lite knepigt att få alla snygga. Eftersom man ska fylla de små "formarna" med smet när järnet är varmt blir ju de första ganska välgräddade... Gäller att va snabb! Men väldigt enkelt att bara hälla i och grädda i knappt 5 minuter. Perfekt om det kommer oväntat besök :) Fortsättning följer, måste nog testa lite mer innan jag bestämmer hur många "S" den får ;) Har kommer lite bilder från försök 1! Trevlig kväll!
S

Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: