Drömmer mig tillbaka...

2012-10-22 @ 16:28:05 / / Kommentera (0) st
 
Minns det som igår när jag var liten och kom hem till min farmor på kalas.
"Ta nu för er av alla de sju sorterna" sa hon.
Och vad gör jag, jo tar sju drömmar på mitt fat. Alla skrattade gott och jag tyckte att vad spelar det för roll om man tar sju olika eller sju av de godaste?!
Haha. Förstår varför jag gjorde det, dom är ju underbara!
Därför har jag baka dom små underverken idag.
 
 
 
Drömmar
100g margarin eller smör
3dl socker
2 tsk vaniljsocker
1dl olja
1 tsk hjorthornssalt
ca 4 dl vetemjöl
 
How to?
Sätt ugnen på 150 grader varmluft.
Rör smöret, margarinet och vaniljsockret smidigt ( jag tog elvispen)
Häll i oljan, lite i taget. Blanda vetemjöl och hjorthornssaltet i en egen bunke och arbeta sedan in det i degen.
Rulla ut till två längder och skär i bitar som du sen rullar till runda bollar. Lägg ut dom på plåtar med bakplåtspapper och grädda i ca 20 minuter.
 
 
Är så nöjd över utseendet på dom supergoda kakorna.
Och godkänt fick dom av Gustaf också: "de godaste kakor jag vet" tyckte han!
 
 
Nu önskar jag er alla en toppen-tisdag!
 
 
 
S
 
 

Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: