Dålig uppdatering, förlåt! Men här kommer Ediths doptårtor =)

2010-10-29 @ 13:08:09 / / Kommentera (2) st



En av två doptårtor till Edith som döptes förra lördagen!



*ljusa bottnar, rårörda hallon m. vanilj, vaniljgrädde.*
Täckt med sp, dekorationer i marsipan o ett rosa sidenband!

Dom här tårtorna var superroliga att göra men det tog väldigt lång tid att göra alla blommorna.
Först färgade jag in marsipan o kavlade ut för att trycka ut några hundra med en liten blomutstickare. Sen torrborstade jag dom med tre olika nyanser av olika pulverfärger, bla silver.
Sedan limmade jag (med ätbart lim, såklart) dit en liten silverkula i varje blomma.
Problemet var ju bara att jag endast hade en burk med blandat strössel i form av små kulor. Det var både guld och silver, så jag fick sitta o plocka ut dom silvriga med pinsett.. Haha!

Min man tyckte jag var "nördig" =)

S


Kommentarer
Terese

Dom var underbara!! Finaste någonsin :)

2010-10-29 . 13:40:23
»
Camilla K

De var jättefina...och dessutom VÄLDIGT goda!

2010-11-02 . 21:20:01
» http://camillak.com
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: