Chokladbollar

2012-10-17 @ 18:11:18 / Hembakat / Kommentera (0) st

Satt o surfade runt bland bloggar och receptsidor för ett tag sen och hittade ett recept på hemgjorda Delicato-bollar.
Var ju tvungen att prova, och det var super-gott :)
Såklart kunde jag inte hitta det när vi skulle baka nästa gång. Därför ändrade jag om lite i det vanliga chokladbolls-receptet och det vart också mums fillibabba :)

Jag uteslöt kaffet och tog vatten ist, och minskade något på kakaon, hade istället i lite mer vaniljsocker.
Havregrynen körde jag till ett mjöl i matberedare.
När degen var klar rullades den till bollar och in i kylen för att bli lite kalla och hårda.
Under tiden smälte jag mörk choklad över vattenbad och hällde kokos i en skål.
När bollarna är kylda doppa dom i chokladen och sen i kokos.
Dom behöver ytterligare en stund i kylen innan man kan servera mumsiga chokladbollar à la Sara!

S


Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: